5 tips bij het designen van een webshop

Terug naar overzicht

Kennisbank

5 tips bij het designen van een webshop

Het ontwerp van je webshop speelt een doorslaggevende rol in het succes ervan. Vullen potentiële klanten hun online winkelmandje straks bij jou of toch bij de concurrent? In dit artikel geeft Direct Webservice je 5 tips voor het designen van een goede webshop.

1. Maak het makkelijk

De lay-out van een webshop is eigenlijk altijd hetzelfde en dat is met een reden: mensen zijn het zo gewend en weten hierdoor meteen hoe het werkt. Hiervan afwijken met een hip ontwerp zal je webshopbezoekers in verwarring brengen. Het gevolg, ze klikken geïrriteerd weg naar de concurrent! Ga bij het designen van een webshop daarom voor een standaard lay-out en geef hier met je logo, foto’s en kleurgebruik je eigen draai aan.

2. Maak het zo makkelijk mogelijk

Maak het je bezoekers zo makkelijk mogelijk en ontwerp je webshop zo dat het meteen duidelijk is wat de bedoeling is. Ga voor duidelijke menu’s en navigatie en zorg dat ze in zo min mogelijk klikken op de plaats van bestemming zijn. Zijn hier meer dan 3 klikken voor nodig, dan is het terug naar de tekentafel.

3. Maak je webshop mobielvriendelijk

58% van de online kopers koopt ook via de mobiele telefoon. Met bijna 200 miljoen online aankopen per jaar zou je wel gek zijn om je webshop niet voor mobiel gebruik te optimaliseren. Zorg er bij het designen van je webshop daarom voor dat deze er op de mobiele telefoon en de tablet net zo mooi uitziet als op de laptop. En dat hij net zo makkelijk te gebruiken is.

4. Gebruik goede afbeeldingen

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. En er is dan ook niets makkelijker dan je bezoekers over de streep te trekken met een goede foto van je product. Als de foto goed is, is de conversie al bijna binnen. Andersom is helaas ook waar. Foto’s van lage kwaliteit zorgen voor een laag consumentenvertrouwen en maken potentiële kopers aan het twijfelen. Zorg daarom voor goede foto’s van hoge kwaliteit en vergroot de kans op een conversie.

5. Reviews en beoordelingen

Mensen willen graag de bevestiging dat ze een goede aankoop doen. En online zijn reviews en beoordelingen van andere consumenten dé manier om ze deze bevestiging te geven. Geef deze daarom een prominente plek wanneer je aan de slag gaat met het designen van je webshop. Goede plekken voor reviews zijn bij de producten en op de homepage.

Hulp nodig bij het designen van een webshop?

Wil je er zeker van zijn dat met het design van je webshop wel goed zit? Neem dan contact op met Direct webservice. Wij maken voor jou een webshop op maat en bieden ook supersnelle hosting en WordPress onderhoud aan!

6 redenen om voor DirectWebService te kiezen

  • Alles voor je website onder 1 dak
  • Direct online een afspraak maken
  • Webdesign naar jou wens
  • Maak jezelf online vindbaar
  • Direct contact met jouw webdesigner
  • Gratis SSL certificaat

Afspraak plannen